Corona Protocol Tennistrainingen

Corona Protocol Tennistrainingen

Veiligheid- en hygiëneregels voor iedereen

  • Voor alles geldt: gezond verstand gebruiken staat voorop
  • Het nadrukkelijke doel is primair om te sporten en te bewegen;
  • Blijf thuis als je de afgelopen 24 uur een van de volgende (ook milde!) symptomen hebt: neusverkoudheid, hoesten, benauwdheid of koorts;
  • Blijf thuis als iemand in jouw huishouden koorts (vanaf 38°C) en/of benauwdheidsklachten heeft. Als iedereen 24 uur geen klachten heeft, mag je weer sporten en naar buiten;
  • Blijf thuis als iemand in jouw huishouden positief getest is op het nieuwe coronavirus (COVID-19). Omdat je tot veertien dagen na het laatste contact met deze persoon nog ziek kunt worden, moet je thuis blijven tot veertien dagen na het laatste contact waarop deze persoon nog besmettelijk was (volg hierin het advies van de GGD);
  • Blijf thuis als je het nieuwe coronavirus hebt gehad (vastgesteld met een laboratoriumtest) minimaal zeven dagen thuis na de uitslag van de test;
  • Blijf thuis zolang je in thuisisolatie bent, omdat je direct contact hebt gehad met iemand waarbij het nieuwe coronavirus is vastgesteld;
  • Trainingsgroepen zullen 5 minuten voor de gecommuniceerde eindtijd worden gestopt zodat groepen elkaar zo min mogelijk ontmoeten.

Op de baan

  • Ga direct naar huis wanneer er tijdens de sportactiviteit klachten ontstaan zoals: neusverkoudheid, hoesten, benauwdheid of koorts;
  • Er spelen maximaal 4 spelers per baan
  • Houd anderhalve meter (twee armlengtes) afstand van ieder andere persoon
  • Hoest en nies in je elleboog en gebruik papieren zakdoekjes;
  • Ga voordat je naar de club vertrekt thuis naar het toilet;
  • Was je handen met water en zeep voor en na bezoek sportlocatie;
  • Douche thuis en niet op de sportlocatie;
  • Vermijd het aanraken van je gezicht;
  • Schud geen handen, high-fives enz
  • Kom niet eerder dan tien minuten voor de sportactiviteit aan op de sportlocatie en ga direct daarna naar huis.
  • Neem de gebruikelijke hygiënemaatregelen in acht;
  • Speel ballen van andere baan terug met de voet of met het racket
  • Pak alleen je eigen ballen op en bij trainingen alleen trainer ballenmand/kar aanraken

Voor trainers

  • Kom, voor zover dat kan, zoveel mogelijk met eigen vervoer naar de accommodatie waar je training gaat geven;
  • Trainers uit risicogroepen dienen zelf hun risico te analyseren of zij zich op buiten sportparken of in de openbare ruimte in groepen kunnen begeven. Raadpleeg desnoods je huisarts;
  • Bereid je training goed voor en houd anderhalve meter afstand, ook onderling;
  • Zorg dat er zo min mogelijk materialen gedeeld moeten worden;
  • Zorg dat de training zoveel mogelijk met vaste groepen wordt ingevuld en dat de samenstelling van deze groepen is vastgelegd;
  • Maak vooraf (gedrags)regels aan sporters duidelijk dat, vooral tijdens het sporten anderhalve meter afstand moet worden gehouden;
  • Wijs sporters op het belang van handen wassen en schud geen handen;
  • Help de sporters om de regels zo goed mogelijk uit te voeren en spreek ze aan wanneer dat niet gebeurt;
  • Houd anderhalve meter afstand met al je sporters en/of mede-trainers (geen lichamelijk contact);
  • Weet bij voorkeur wie er aanwezig zijn bij de training/activiteit. Om dit te kunnen waarborgen zal de toezichthouder presentielijsten bijhouden voor iedere training
  • Volg de gebruikelijke voorschriften voor het gebruik en de schoonmaak van materialen;
  • Laat sporters niet eerder toe dan tien minuten voor de starttijd van de training/activiteit. De sporters moeten na afloop direct vertrekken;
  • Laat sporters gefaseerd het sportveld betreden en verlaten;
  • Zorg dat er geen toeschouwers zijn bij de les/training
  • Hoest en nies in je elleboog en gebruik papieren zakdoekjes;
  • Was je handen met water en zeep na iedere training;
  • Blijf thuis als je de afgelopen 24 uur een van de volgende (ook milde!) symptomen hebt: neusverkoudheid, hoesten, benauwdheid of koorts;
  • Blijf thuis als iemand in jouw huishouden koorts (vanaf 38°C) en/of benauwdheidsklachten heeft. Als iedereen 24 uur geen klachten heeft, mag je weer sporten en naar buiten;
  • Blijf thuis als iemand in jouw huishouden positief getest is op het nieuwe coronavirus (COVID-19). Omdat je tot veertien dagen na het laatste contact met deze persoon nog ziek kunt worden, moet je thuis blijven tot veertien dagen na het laatste contact waarop deze persoon nog besmettelijk was (volg hierin het advies van de GGD);
  • Blijf thuis als je het nieuwe coronavirus hebt gehad (vastgesteld met een laboratoriumtest) minimaal zeven dagen thuis na de uitslag van de test;
  • Blijf thuis zolang je in thuisisolatie bent, omdat je direct contact hebt gehad met iemand waarbij het nieuwe coronavirus is vastgesteld.

Voor sporters

  • Blijf thuis als je de afgelopen 24 uur een van de volgende (ook milde!) symptomen hebt: neusverkoudheid, hoesten, benauwdheid of koorts;
  • Blijf thuis als iemand in jouw huishouden koorts (vanaf 38°C) en/of benauwdheidsklachten heeft. Als iedereen 24 uur geen klachten heeft, mag je weer sporten en naar buiten;
  • Blijf thuis als iemand in jouw huishouden positief getest is op het nieuwe coronavirus (COVID-19). Omdat je tot veertien dagen na het laatste contact met deze persoon nog ziek kunt worden, moet je thuis blijven tot veertien dagen na het laatste contact waarop deze persoon nog besmettelijk was (volg hierin het advies van de GGD);
  • Blijf thuis als je het nieuwe coronavirus hebt gehad (vastgesteld met een laboratoriumtest) minimaal zeven dagen thuis na de uitslag van de test;
  • Blijf thuis zolang je in thuisisolatie bent, omdat je direct contact hebt gehad met iemand waarbij het nieuwe coronavirus is vastgesteld;
  • Kom zoveel mogelijk lopend of met de fiets naar de sportlocatie en vermijd waar mogelijk gebruik van het OV;
  • Kom in sportkleding naar de sportlocatie. Eventueel aanwezige kleedkamers zijn gesloten. Je kunt ook niet douchen, zorg dat je thuis naar het toilet bent geweest;
  • Kom niet eerder dan tien minuten voor aanvang van de sportactiviteit naar de sportlocatie en wacht op aanvang op de daarvoor aangewezen plek;
  • Volg altijd de aanwijzingen op van de organisatie, bijvoorbeeld de trainers, toezichthouders en bestuursleden; blijf bij je eigen trainingsgroep indien er meerdere trainingsgroepen op de sportlocatie actief zijn;
  • Laat sporters anderhalve meter afstand houden tot alle andere personen, dus ook tot trainers en andere sporters.
  • Gebruik zoveel mogelijk alleen eigen materialen. Uitgeleende materialen, die veel met handen worden aangeraakt, direct na de trainingssessie reinigen desinfecteren.
  • Neem je eigen bidon gevuld mee om uit te drinken;
  • Verlaat direct na de sportactiviteit de sportlocatie.